2011. január 6., csütörtök

MACSKABAGOLY A MARGITSZIGETEN

Idén még nem voltam a szigeten, így gondoltam járok egyet. Azt a hírt hallottam, hogy egy csörgő réce tanyázik a sziget végében lévő gyógyvízes tóban. Gyalog mentem, ami kb. 14-15 km oda-vissza. Az idő is kedvező volt, úgy 0 fok körüli, de elég rossz volt a fény a csúnya felhők miatt. Meg is találtam egy csapat tőkés réce társaságában és azt is megállapítottam róla, hogy nagyon bizalmas. Hasra vágódtam a földön és már kattogott is a gép.

A réce fotózása közben egy sárga kis gombóc repült le mellém a földre úgy 3 méterre, amin nagyon meglepődtem. Ilyen szelíd vörösbeggyel még soha nem találkoztam. Akár a kezemből is evett volna és úgy tett, mintha őt jöttem volna fotózni. Nem is úszta meg.

A tó szélén lévő bokrosban egy pár fekete rigó hadakozott, valami zsákmányon egy szőlőrigóval.

A szigetről visszafelé jövet különböző madarak szórakoztattak.

A víztoronytól nem messze a főúton lévő magas fán egy macskabagolyra lettem figyelmes. Úgy 10-15 méter magasan lehetett és békésen üldögélt a januári hidegben. Ennél jobb befejezése nem is lehetett volna a mai szép napnak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése